Språkresan 2011 :)

Nu kommer äntligen språkrese bilderna!
Bättre sent än aldrig! ;)
Sååå här är en BILDBOMB! :D
London:
Believe it or not! I´ve been in London ^^ !
London Eye var en av många saker jag fick se i London !
Var ju hyfsat varmt i London första dagen vi var där! :)
Regnade ju inte i alla fall som det gjorde andra gången vi var i London ^^
Har åkt över Tower Bridge med buss :cool:
Den svenska gruppen jag var med :)
Vi har precis kommit till London och alla letar efter sina kamrer ^^
här går vi i London ^^
Jag vid London Eye ( har vänt bilden men bloggen vägrar ha den på andra hållet ^^ )
Buckingham palace!
Tagen: En bit ifrån Buckingham Palace...
... duvor i England var grymt oförskämda! En flög nästan på mig :O ! INGEN respekt för människor x)
Big Ben!
Tog många bilder på Big Ben men det fick blir denna :) !
(ser ut som ett åskväder över, men så farligt var det inte ^^ )
Sätt alla saker där :D !
Engelska taxibilar
Engelska post grejer ^^
Engelska bussar (dubbeldäckare)
Engelska telefonkioskar
Engelska Big Ben
Engelska Tower Bridge
Hard Rock Café, London!
Var tyvärr inte inne där för vi gick bara förbi det, men coolt att se :cool:


Oxford:
Ett museum som jag var inne i :P
Ganska intressant men mobilen dog och kameran glömde man hemma hos värdfamiljen så fick inte mer än några bilder med mobilen innan den dog ^^
Oxford Castle
När vi var inne där med en Engelsk guide var jag sjuk och fattade nada x)
Stratford-upon-avon:
Shakespeares dotters hus :P
William Shakespeares Birthplace
Här är jag vid ett slott ;) blev bara denna bilden på det, för det var inte några så sjukt intressanta bilder från det ^^
Fick se Stonehenge :D !
Utanför Oxford Castle vilade jätte mullvaden ^^ !
En svensk kamrat och min ledare :) !
Saknar...
Rummet jag bodde i i tre veckor ^^ med en finsk, dansk och spansk snacka om att jag saknar dom !
En dag i skolan. Detta är min klass och min lärare är han som står upp ^^
Här har de spelat in Harry Potter :P
Blenheim Palace var jag också inne i men fick inte ta bilder ^^
den lilla tågstationen utanför Blenheim Palace som ledde till The Mase ( En labyrint )
The Blenheim Mase
Där sprang vi runt och runt men kom tillslut ut x) nee... men det var sjukt kul :P
Den norska, finska och svenska ledaren :)
Utanför Blenheim
Var en backe ner som jag och några svenska vänner rullade ner för ^^! as roligt, man kände sig som fem igen :D
När Thames Cruse ( som var en båttur på Thames) var slut fick man se de här sötingarna :)  Puss på dom!!
Min klass! :)
Detta är klassrummet jag hade i ca tre veckor :P
Vår skola jag fick gå MÅNGA trappor för att komma upp till mitt klassrum ^^
Fanns en cafeteria, snacks automater och en cefeteria till på skolan
Skolan
här satt vi ibland och åt vår lunch som vi fick med oss av vår värdfamilj :)
Första gången man åkte tunnelbana var då i London då :D :cool: :thumbup:
Punting!
Man hade typ en lång stång som man körde lite hit o dit, jag var ju då inte så speciellt bra på detta ^^
Men det var sjukt roligt!...
...Men man kunde ju hitta lite roliga saker i vattnet :D ...
...och vissa var ju bara sjuka... xD
Sista kvällen...
Vår ledare bokade bord på en restaurang till vår svenska grupp.
I slutet av kvällen grät alla och sa hejdå...
Det var såå sorgligt :(
Men vi kommer träffas igen, kommer inte vara lika roligt som vi hade dom veckorna, men vi kommer ändå träffas :) !
Hejdå England!! :(
Heej Sverige!! :)
-
Detta var min språkresa med en bildbomb ^^
har'e bra !!
see yaa! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0